ZÁJEZD   IRSKO  (+PŘES BELGII, ANGLII A WALES)

BELGIE - BRUGGY 8/98

Do Irska odjíždíme autobusem z Prahy v 20:00 přes Belgii a Velkou Británii. S námi jedou dva průvodci Jarek W. a Hanka N. Tentokrát máme dvě bedny od banánů, mezi cestujícími je i pán, který byl loni s námi v Izraeli. Jedeme na Rozvadov - (přes Plzeň, ale nechtěli v Plzni stavět, tak jsme museli do Prahy).

Na hranicích před námi stojí několik autobusů, a stále se nic nehýbe. Už máme i vyřízené pasy, ale musíme čekat, až ty před náma pustí. Jedeme z hranic chvíli před půlnocí.

Probouzím se v 8:00 v Lucembursku, kde máme pauzu na ranní hygienu na pumpě. V 9:30 vjíždíme do Belgie. V 11:30 projíždíme okolo Bruselu.

První zastávka ve městě Bruggy. V Bruggách se 7 lidí oddělilo a jeli na kole 20 km k moři. Ostatní (i my) jdou na prohlídku města.

BRUGGY - malebné historické město asi 90 km od Bruselu, jedno z nejpůvabnějších v Belgii a v Evropě. Město je protkané sítí kanálů, tvořených řekou Reie. Plavba člunem je oblíbenou atrakcí. Na náměstí Markt se nachází budova tržnice Halle z roku 1240, dominantou je 83 m vysoká věž Belfried. Dalším významným náměstím je Burg. Zde kdysi stála pevnost. Na tomto náměstí stojí Justiční palác, gotická budova radnice a bazilika sv. Krve. Horní kaple byla určena pro uložení několika kapek údajné Kristovy krve (jedna kapka byla ze zlata, druhá ze stříbra), kterou přivezl r. 1149 ze Svaté země účastník druhé křížové výpravy.

Radnice a bazilika

Budova tržnice Halle s věží

Pohled z věže...

Samozřejmě jdeme i na plavbu lodičkama po kanálech města. Trvala asi půl hodiny, cena 340 BeF, stálo to za to.

Je horko, a chůze po městě je dost náročná. Ale musím to přežít až do 22:30, kdy máme sraz.

Zašli jsme na pivo do místní hospůdky, i když už zdálky bylo jasné, že je plná opilých "domorodců", ale v pohodě:-). Pak jdeme k autobusu. Dojídáme řízky s hořčicí, pak už máme jen rohlíky, sýr a konzervy a samozřejmě pořádnou zásobu čínských polívek:-). Už teď se mi z toho dělá zle:-).

V 00:30 jsme na hranicích do Anglie. Jedeme trajektem přes kanál La Manche.