ZÁJEZD TURECKO-SÝRIE-JORDÁNSKO-IZRAEL  (A JEŠTĚ PŘES KYPR A RHODOS)

KYPR 9/97

Do přístavu Limassol jsme dorazili v 6:30. Odtud zas odplouváme až ve 14 hod, takže máme čas podívat do města. Dostali jsme kartičku s názvem lodi a jdeme.

LIMASSOL - 2. největší město Kypru, největší kyperský přístav.  Největší rozkvět za anglického krále Richarda I Lví srdce. Po vytvoření Kyperské republiky město obýváno Řeky i Turky. Do centra to je asi hodina. Navštívili jsme mešitu, turecké lázně - snad ještě funkční.

Poprchává a je zataženo. Je sobota, banky jsou zavřené, nikde ani človíčka. Asi všichni ještě spí. Nebe je stále černější...až přišla pořádná průtrž, všude byly okamžitě proudy vody. Pršelo krátce, ale hodně. Místní tvrdili, že to byl první déšť tento rok na Kypru.

Jdeme si projít hrad, už otevřeli. Prolezli jsme ho skrz naskrz. Pak jsme zašli na trh. Jak procházíme, nějaký chlapík nás vyloženě vtáhl do svého krámku na ochutnávku vín, mluvil na nás rusky. Nejdříve jsme ochutnali džus, pak dvě vína příjemné chuti. Ale víno bylo dost drahý, tak jsme si stejně radši koupili hroznový:-).

Na Kypru už je vše dražší oproti předchozím státům. Zajdem ještě se vykoupat na pláž a pořádně si užít poslední chvilky v moři.  Pak jdem na náš trajekt. Stále na něj něco nakládali, takže nakonec odplouváme s hodinovým zpožděním. Jsme na horní palubě a loučíme se s Kyprem.

Asi po 20ti minutách začalo opět silně pršet, byl to pořádný šupec. Nad Kyprem vidíme blesky. Pak se na chvíli počasí zklidnilo, asi v 16:30 začal foukat silný vítr s deštěm a kroupama. Tečou tu všude proudy vody.

Sebrali jsme tedy věci a jdeme do podpalubí. Zašli jsme do místnosti se televizí. Je tady puštěná klimatizace, až je tu zima, no, nějak se tu vyspíme:-). Zašli jsme do lodní směnárny a vyměnili si peníze na Rhodos. Za 20USD 5510 GDR (řeckých drachem). Venku je pořád šílený vítr a kroupy. A zima.

Ráno se probouzím v 5:30, za hodinku máme dorazit ke břehu Rhodosu....