ZÁJEZD TURECKO-SÝRIE-JORDÁNSKO-IZRAEL  ( PŘES KYPR A RHODOS )

RHODOS 9/97

V 6 hod si odnášíme věci zase nahoru na palubu... Teď je 7:00 a pevnina se pomalu blíží...dorazili jsme v 7:45.

Přístav Rhodos, všude jsou vidět hradby. Nejdříve jdeme na pevnost sv.Mikuláše - zavřená.

Vidíme větrné mlýny. Památky ve městě Rhodos  - Palác velmistrů řádu Johanitů ze 14.stol. středověké jádro města, Řecký chrám, jdeme gotickou uličkou ke hradu. V něm je muzeum, v neděli vstup zadarmo a stojí za návštěvu. Řecké vykopávky, archeologické muzeum, ve městě zbytky Afroditina chrámu.

Dali jsme si pintu piva Skol u Sulejmanovy mešity v Mango baru. Pak jsem zašli na gyros. A pomalu jdeme na loď. Vyplouváme v 13:15. Je příjemné teplo. Plujeme kolem ostrovů, některé jsou obydlené. Je vidět, že jsme se posunuli o hodně dál  - ještě včera v 18 hod byla už tma, tady je jasný den:-). Později jsme pozorovali západ slunce, bylo úplně červené, pak už jsme viděli jen červenou záři. Loučíme se s Rhodosem...

Ráno probuzení po šesté. Vše jsme sbalili. Po sedmé jsme dorazili ke břehu. Čekáme tedy na autobus, až se mu podaří vyjet z trajektu, ale je až vzadu, před ním spousta aut, takže vyjel až v 8:30. Dali jsme si do něj bágly a pěšky prošli celnicí. Razítko jsme dostali už včera na lodi. Za městem jsme zastavili u MCDonalda, abychom urovnali věci v autobusu.